-1 - اگرمرد و زن كه همسرند در رابطه با عمل زناشويي موقعي كه به اوج لذت برسند فحش وحرف مبتذل مي زنند از لحاظ شرعي چه حكمي دارد ؟ و براي ما عادت شده و ما را در رابطه با عمل زناشويي صحيح راهنمايي لازم عنايت فرماييد ؟(0)
-امام رضا ( ع ) مي فرمايد : زياد آميزش كردن با زنان ، اخلاق انبيا است × اما در روايتي ديگر آمده ( زياد آميزش نكنيد ) × اين تناقض را چگونه تفسير مي كنيد؟(0)
-احترام به پدر ومارد درچه حدي براي فرزند واجب است ؟(0)
-آيا احترام به والدين واجب است اگر به خاطر دفاع باشد چون قبلا پدرم اخلاق بسيار بدي داشت و مادرم را بسيار مي زد كه باعث سقط چند بچه شد .و من از مادرم دفاع مي كردم . آيا اين كار گناه است ؟(0)
-آيا مادري كه نماز نمي خواند احترامش واجب است؟

(0)
-با توجه به اين كه پيامبر(ص) فرمود: بهشت زير پاي مادران است، همه مادران به بهشت ميرند؟

(0)
-وظيفه ما درمقابل پدر فحاش و بد اخلاق چيست و آيا احترام به او واجباست(0)
-1ـ وظايف شرعي زن نسبت به شوهر و شوهر نسبت به زن خود چيست؟(0)
-آيا صحبت كردن زن و مردي كه سه طلاقه هستند جائز است؟
(0)
-آيا داماد بعد از طلاق هم به مادر زن محرم است؟
(0)
-1 - اگرمرد و زن كه همسرند در رابطه با عمل زناشويي موقعي كه به اوج لذت برسند فحش وحرف مبتذل مي زنند از لحاظ شرعي چه حكمي دارد ؟ و براي ما عادت شده و ما را در رابطه با عمل زناشويي صحيح راهنمايي لازم عنايت فرماييد ؟(0)
-امام رضا ( ع ) مي فرمايد : زياد آميزش كردن با زنان ، اخلاق انبيا است × اما در روايتي ديگر آمده ( زياد آميزش نكنيد ) × اين تناقض را چگونه تفسير مي كنيد؟(0)
-احترام به پدر ومارد درچه حدي براي فرزند واجب است ؟(0)
-آيا احترام به والدين واجب است اگر به خاطر دفاع باشد چون قبلا پدرم اخلاق بسيار بدي داشت و مادرم را بسيار مي زد كه باعث سقط چند بچه شد .و من از مادرم دفاع مي كردم . آيا اين كار گناه است ؟(0)
-آيا مادري كه نماز نمي خواند احترامش واجب است؟

(0)
-با توجه به اين كه پيامبر(ص) فرمود: بهشت زير پاي مادران است، همه مادران به بهشت ميرند؟

(0)
-وظيفه ما درمقابل پدر فحاش و بد اخلاق چيست و آيا احترام به او واجباست(0)
-1ـ وظايف شرعي زن نسبت به شوهر و شوهر نسبت به زن خود چيست؟(0)
-آيا صحبت كردن زن و مردي كه سه طلاقه هستند جائز است؟
(0)
-آيا داماد بعد از طلاق هم به مادر زن محرم است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:44474 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:15

تأثير ازدواج در زندگي آيندهء جوانان چه قدر است و علّت گسيختن خانواده ها چيست ؟

پس از پيروزي انقلاب اسلامي كه در حقيقت پيروزي اسلام بر سردمداران كفر جهاني بود و به دنيانشان داد كه دين مخصوصاً اسلام مي تواند به عنوان يك قدرت جهاني عليه زورمداران دنيا عرض اندام نمايد و درمقابل قدرت ها بايستد, قدرتمندان سياسي دنيا مخصوصاً غرب در صدد برآمدند در مقابل اين فرهنگ بايستند يا آن را نابود كنند يا جلوي گسترش آن را بگيرند و يا آن را از كارايي بياندازند. در هر مورد هجوم هايي بردند, كه امروز نيزبا نوعي مشكل تر و برنده تر, تهاجم فرهنگي عليه انقلاب اسلامي در سطح جهان ادامه دارد.

امروز به اعتباري مي توان گفت صاحبان قدرت هاي برتر نظامي و صنعتي , مغول هاي ضد فرهنگ عصر حاضر وصليبيّون قرن اتم اند, اما به جاي شيههء اسب ها و برق شمشيرها و غبار سپاه , شيعهء بي اماني است كه از حلقوم راديو وتلويزيون ها بر مي آيد و بر خيره كننده اي است كه از چشم دوربين ها ساطع مي شود و غبار عالمگيري است كه از موج ماهواره بر مي خيزد. ماهواره ها و دكل ها همهء نقاط زمين را هدف بمباران فرهنگي قرار داده و از اين طريق تسلطخود را بر رگ و ريشه و مغز انسان ها وارد مي كنند. امروز صاحبان قدرت هاي برتر صنعتي و نظامي در قرن بيستم دجال هاي عصرند. از هر ناي آنان آوازي , همگان را شيفتهء خود كرده , چندان كه گاه بسياري از فرهنگ سازان رافريفتهء خود مي سازد. كساني كه در برابر ظواهر پر جذبهء غرب , خودباخته اند و فرنگ را با فرهنگ يكي دانسته اند,قدر و قيمت فرهنگ اسلام و ايران و اصولاً نقش و تأثير آن در گذشته و حال را نمي دانند يا اگر اندكي بدانند,احساس حقارتشان در پيشگاه تمدّن صنعتي و تكنيكي غرب و گاه كينه توزي هايي كه بعضاً نسبت به فرهنگ و سنن خود داشته و دارند, آنان را از پذيرش حقيقت باز مي دارد.

تهاجم فرهنگي به اين معنا است كه : دشمن مسلمانان مي خواهد منابع قدرت آنان را تحت سلطهء خويش قراردهد و از ما اذن و اجازه نمي طلبد و براي وصول به مقصود, حمله و هجوم را آغاز كرده است . هر هجوم و تهاجمي داراي شكل خاص و واجد ابزار ويژه اي است , هم چون ابزار نظامي , اقتصادي , سياسي و فرهنگي كه ابزار فرهنگي گاه به عنوان مقدمه , گاه متمّم و مكمّل به كار برده مي شود.

تهاجم فرهنگي يعني دشمن ابزارهاي غير نظامي و غير اقتصادي و غير سياسي را به كار مي گيرد تا افكار و آراي مردم را براي پذيرش هجوم ناگهاني يا نفوذ تدريجي به منظور تصرف و تملّك منابع و منافع مادي و معنوي آنان مهياكند.

راه هاي مبازره با تهاجم فرهنگي :

مبارزه با غرب زدگي و روشنفكري غربي : جوانان بايد بدانند در انقلاب مشروطيت و ديگر انقلاب ها بزرگ ترين ضربه اي كه انقلاب ها و مردم خوردند, از روشنفكر مآباني بود كه دل در گرو غرب و آمريكا داشتند. آنان با نوشتن مقاله ها و تأسيس روزنامه ها و اهانت به علما و روحانيان و پايين آوردن اعتبار احكام اسلامي , بزرگ ترين ضربه رابر انقلاب مشروطيت و ديگر نهضت ها زدند.

از نوشته هاي جلال آل احمد چنين بر مي آيد كه : روشنفكر ايراني وارث بدآموزي هاي صدر مشروطه بدآموزي هاي روشنفكران قرن هيجده و نوزده فرنگ است . مخالفت و ضديّت با مذهب و روحانيت ميراثي است از اين جمله اينان غالباً در دعواي ميان روحانيت و حكومت , طرف حكومت را گرفته اند و آخرين بار در قضيهء 15خرداد42; از قضيهء تحريم تنباكو بگير تا كشتار بي رحمانهء 15خرداد. در تمام صدسالهء اخير روشنفكر ايراني , مردد ميان حكومت و مردم و نوميد از بي خبري عوام و خسته از تحجّر برخي روحانيون , در آخرين دقايق , طرف حكومت راگرته است .

روشنفكر مآبان هميشه عقدهء نداشتن تأثير در جامعه و در ميان اكثر مردم , آنان را آزار و اذيت و وادار كرده دست به قلم بزنند و با نوشتن و ايجاد شبهه و ترديد, دل ها را خالي كنند و به آرزوي دور و دراز دامن بزند.

روشنفكر غرب زده چون ديد در حضور مذهب و علماي دين , كاري از او ساخته و حرفي از او شنيده نيست ,ناچار لامذهبي اش تحريك شد و احكام اسلامي را كه بر پايهء قرآن و سنّت نهاده شده است , مورد شك و ترديد قرارداد.

اينان به يك جا وابسته نيستند; يك دسته به فرهنگ فرانسه و دستهء ديگر انگليس , دستهء ديگر امريكا يا به آلمان دل بسته و شيفتهء فرهنگ آنان هستند.

بهايي گري , فراماسونري , كسروي بازي , زردشتي بازي , فردوسي بازي , احزاب , مطبوعات , مجامع ادبي وهنري , كلوپ هاي بولينك و سونادار و جمع كنندهء تفنّن و سياست و معامله و امثال اين ها را مي توان پاتوق اين گونه روشنفكران دانست . ضديّت با مذهب و مليّت و بيگانگي با محيط بومي , از خصايص روشنفكران غرب زده است .(1)

در تهاجم حساس و سرنوشت ساز فرهنگي , سراغ گروهي از روشنفكران رفتند; آنان كه تا حدودي تمايل مذهبي داشتند و مي توانستند در اين طرح حساب شده , استعمارگران را كمك كنند و آگاهانه يا ناآگاهانه مجري سياست قدرت ها باشند. استعمارگران ابتدا تعدادي از روشنفكران مزدور را به كار گرفته , حركت را آغاز كردند,سپس بسياري از روشنفكران مذهبي بدون توجه به نقشه هاي شيطانيِ ابر قدرت ها, تنها با احساس مسئوليت برخواسته از داوري هاي شخصي در برابر كاستي هاي موجود در جامعهء اسلامي , به اين حركت شيطاني حساب شده دامن زدند و طرح هاي استعماري زيادي را به كار گرفتند, مانند:

1 سياست مذهب عليه مذهب ;

2 سياست دين سازي ;

3 سياست ايجاد جنگ بين علم و دين ;

4 سياست تحقق تفكر التقاطي اختلاط اصول اسلام با ديگر مكاتب مادي و غربي ;

5 سياست براندازي دين .

از بُعد سياست ايجاد تضاد و جنگ بين علم و دين , با روش هاي فرهنگي و علمي بسيار ظريف و حساب شده ,به محافل دانشگاهي و فرهنگي , تئوري ها و فرضيه هاي علمي مكاتب غربي و شرقي را به دروس دانشگاهي راه دادند و توسط برخي اساتيد روشنفكر, به اين طرح و نقشهء شيطاني دامن زدند كه : علم روز مخالف مذهب و مذهب مخالف علم است ! تا بتوانند بر ضد مذهب و روحانيت , دانشجويان را بسيج نمايند.

سياست تفكر التقاطي توسط روشنفكران مذهبي , به عنوان اسلام و مذهبي نو, متناسب با مكاتب شرق و غرب كه هر غربي و هم مسلمان باشيم , هم مذهب بماند و هم غرب پسندانه باشد, هم به مذهبي ها بگويند با شماييم و هم به روي غرب و شرق لبخند بزنند.

اينان نمي دانستند اگر علماي دين و روحانيت و فقهاي شيعه را كه سنگربان اسلام و انقلاب و كشورند, تضعيف كنند و به انزوا بكشانند, دشمن سود خواهد برد.

برخي از روشنفكران با تز و بعضي با تز جدايي دين از سياست و برخي با عقيده ء يا و يا و يا و و و مبازره و ايجاد بدبيني با احكام اسلامي , از قبيل , ومبازره با شخصيت هاي سياسي و علمي روحاني و مشوّه جلوه دادن آنان در سطح گسترده , از فعاليت هاي روشنفكران مذهبي و غير مذهبي است كه خطر بزرگي براي انقلاب و امنيت و استقلال كشور است .

اگر روشنفكران به وحي و قرآن و اصول مسلّم اسلام و معيارهاي روشن اجتهاد, آگاهي داشته باشند و دست ازهوي و خود پرستي و غرور بردارند و به دانشمندان و فقها و عالمان متدين ارج بنهند و متوجه توطئه هاي دشمنان باشند و به مرزهاي اسلام و تشيع يورش نبرند و احزاب و گرايش هاي سياسي , وحدت و هم دلي و تقواي الهي راحفظ كنند, خواهند توانست در برابر دشمن , سدّي محكم و براي اسلام و كشورشان مفيد باشند و استقلال كشور را كه ثمرهء خون هزاران شهيد مظلوم و فداكار و زحمات طاقت فرساي علماي دين از سال ها قبل تا كنون بوده , محافظت كنند.(2)

البته راه هاي ديگري نيز براي مبارزهء با تهاجم فرهنگي هست , از جمله :

1 رسيدگي مسئولان به خواسته هاي فطري و طبيعي جوانان و زمينه سازي ازدواج آنان .

2 جلوگيري از ورود فيلم ها و عكس هاي مستهجن و نوارهاي مهيج , همان طور كه مبارزه با مواد مخدّر يك امرمعقول و پسنديده است .

3 ايجاد شغل .

4 توجه جوانان به اشتغال , حتي شغل هاي مشكل و سخت و بي توجهي به شغل هاي كاذب و غير مفيد.

5 توجه و امعان نظر در كلمات امام راحل (ره ) و عنايت به وصيّت هاي ايشان و تبعيت از منويّات رهبر معظم انقلاب . امام (ره ) فرمود: .

6 حفظ تقوا با مطالعهء كتاب هاي اخلاقي قرائت قرآن , مناجات , رفتن به مساجد و اجتماعات , مطالعهء كتاب هاي روايي از قبيل اصول كافي , تحف العقول و ديگر كتب مفيد.

7 مطالعهء تاريخ انقلاب ها و علل شكست آن ها و عوامل تسلط بيگانگان .

8 پرهيز از خواندن نوشته هاي افراد سياسي و روشنفكر مآبي كه مورد تأييد دشمنان اند.

خداوند ما را از شرور نفسمان و انقلاب اسلامي را از گزند حوادث مصون دارد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.